Jak usunąć negatywny komentarz na allegro?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Zmorą wielu sprzedawców na portalu allegro są negatywne komentarze od niezadowolonych klientów. Chociaż warto w tym miejscu doprecyzować – problematyczne są przede wszystkim komentarze niezgodne z rzeczywistością. Komentarze, które nie opisują żadnego realnego problemu z usługą czy towarem, lecz po prostu mają na celu zszarganie opinii sprzedawcy. Czasami jest to skutek nieudanego szantażu na zasadzie „za 100 zł nie dam negatywa”.

Tajemnicą poliszynela jest, że niekiedy takie komentarze zamieszczane są z „fejkowych” kont przez konkurencję, która próbuje w ten sposób podkopać pozycję innych sprzedawców.

Nadmiar negatywnych komentarzy może spowodować utratę statusu „Super Sprzedawca” oraz wielu innych przywilejów – a w konsekwencji doprowadzić do wyraźnego spadku obrotów. Dla usunięcia niektórych negatywów wystarczające jest podjęcie rozmowy z niezadowolonym klientem. W innych przypadkach problem można rozwiązać poprzez kontakt z administracją portalu.

Jednak co w przypadku, gdy powyższe metody okazały się bezskuteczne?

To co można zrobić w dużej mierze zależy od treści samego komentarza. Jednak już w tym miejscu należy wyraźnie podkreślić, że nie każdy negatywny komentarz narusza prawo. Klient może być niezadowolony i ma prawo do wyrażenia swojej negatywnej opinii na temat przebiegu transakcji czy otrzymanego towaru. Natomiast mimo swojego niezadowolenia, klient powinien opisać swoje przeżycia w odpowiedni sposób oraz zgodnie z rzeczywistością. Granica pomiędzy dozwoloną krytyką a naruszeniem prawa jest bardzo cienka.

Przykład komentarzy zgodnych z prawem:

„Nie polecam. Produkt nie spełnił oczekiwań.”

„Nie zauważyłam efektów działania suplementu, jak dla mnie – nie działa”

 

Przykład komentarzy mogących naruszać prawo:

„Nie polecam, złodzieje”.

„Towar na pewno nie jest oryginalny, to jakaś podróbka, tandeta z Chin.”

 

Oczywiście problem nierzetelnych komentarzy nie dotyczy tylko allegro, ale również wielu innych miejsc w Internecie. Może to być fanpage na Facebooku, czy opinia na wizytówce Google. Niezależnie od miejsca zamieszczenia oszczerczej opinii, istnieje szereg możliwości, aby doprowadzić do jej usunięcia oraz ukarania autora.

W tym zakresie, kancelaria oferuje w szczególności:

1) skierowanie wezwania do usunięcia naruszeń,

2) powództwo o ochronę dóbr osobistych (o takich procesach możesz przeczytać w odrębnym wpisie),

3) prywatny akt oskarżenia o czyn z art. 212 Kodeksu karnego (zniesławienie).

Oprócz indywidualnego działania w oparciu o udzielone nam pełnomocnictwo, oferujemy również wzór wezwania do samodzielnego użytku.

Wzór możesz kupić tutaj.

r. pr. Karol Hojda

r. pr. Karol Hojda

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Blog Kancelarii Radcy Prawnego Karola Hojdy

Na naszym blogu znajdziesz treści dotyczące prawa cywilnego, kontraktowego, gospodarczego, karnego, wykroczeń i odszkodowań.

Ostatnie wpisy

Dołącz do
Newslettera

Kategorie wpisów

Zgłoś sprawę: